Marketingcommunicatie
Strategie, Concept en Uitvoering
Strategie, Concept en Uitvoering
CS Administratie onderscheidt zich van andere bureaus doordat alles onder één dak is gebracht. Ons aanbod strekt zich niet alleen uit tot financiële dienstverlening. Ook op het gebied van organisatie advies en marketingcommunicatie helpen we u graag verder. Onze expertise bestaat onder andere uit het opstellen van strategische marketingplannen (ondernemingsplan) en tactische/operationele marketingplannen. Verder kijken we graag mee bij het vergroten van uw naamsbekendheid of branding van uw merk. Dit doen we vanuit een gezamenlijk doel: het bijdragen aan uw sales activiteiten.
Een strategisch marketingplan is niet te verwarren met een marketingplan. Een strategisch marketingplan noemt men meestal een ondernemingsplan. Men stelt dit plan vaak voor meerdere jaren vast.
Een strategisch marketingplan bestaat onder andere uit het bepalen van uw product- marktcombinatie. Verder vormt het afbakenen van de markt een belangrijk onderdeel. Maar ook het bepalen van uw kernwaarden (waar sta je voor) en het vaststellen van uw ondernemingsdoelstellingen (uw ambities) zijn belangrijke onderdelen.
Dit is uw houvast en leidraad voor bestuur. Ook is een ondernemingsplan een vereiste om zakelijke financiering te verkrijgen.
Als u uw doelstellingen heeft bepaald, wilt u ze natuurlijk uitrollen. Een marketingplan helpt hierbij. Organisatie doelstellingen vertaalt men naar een marketingstrategie. Vervolgens geeft men een tactisch operationeel plan vorm. Dit is een plan met concrete KPI’s. Ook worden hierin tijdspaden en een budget genoemd. Taken verdeel je onder en aan iedere activiteit koppel je indien gewenst een projectplan.
Als bedrijf wilt u dat klanten u zien als een sterk merk, maar hoe bereik je dat nou? Hoe wordt u als organisatie de nieuwe Efteling (een voorbeeld van een typisch sterk Nederlands merk) of Coca-Cola. En waarom zou u dat willen?
Nu, uit onderzoek is gebleken dat klanten vaak een product of dienst kiezen omdat ze er van gehoord hebben. Ze worden hierbij niet gehinderd door enige feitelijke kennis. Het is dus belangrijk om” rumour around the brand” te creëren.
Dit kunt u onder andere doen door middel van naamsbekendheidcampagnes. Goede voorbeelden hiervan zijn gecombineerde radio en billboard, tram of trein campagnes. Ook gebruikt men vaak een stuk PR met advertorials, online advertising of een tv reclame. Hierdoor worden potentiële klanten op verschillende momenten met uw bedrijf geconfronteerd en zal u bekendheid toenemen.
Als uw naamsbekendheid voldoende op de kaart staat, kunt u overwegen de next step te zetten. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan (online) lead generatie. Binnen CS Administratie hebben we de expertise om een nurture flow voor u in te richten en marketing automation campagnes op te starten. We richten ons hierbij op die kanalen waar uw doelgroep zich bevindt, zoals Linkedin, Facebook of Youtube. Zo kunnen we een actieve bijdrage leveren aan uw sales.